söndag 21 februari 2010

Gamla recept på nytt vis

Idag har jag bakat om gamla recept men ändrat lite i ingredienserna. Först ut var Brödbullar med frön och korn. Här valde jag att byta ut honungen mot rårivet äpple som jag först hade skalat. Detta blev riktigt bra men tyvärr fick inte mina bullar nån äppelsmak. Berodde kanske på äpplet. Men det kan vara ett bra tips för att få fram lite sötma i bullarna (och för jäsningens skull) om honungen skulle ta slut.


Dagens andra ombakning var Goda småkakor med citrus och kokos. Nu har jag inhandlat hjorthornsalt och ville baka receptet som det egentligen skulle ha varit. Tyvärr tyckte jag att min variant med bikarbonat gav godare kakor, så den kommer jag att fortsätta med. Ja, smaken var väl i och för sig den samma men jag tyckte att konsistensen blev bättre med bikarbonaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar